Kommunikationen for Mokkaffe er skabt helt fra grunden. Mokkaffe er stiftet af erfarne kaffefolk, der leverer kaffe, te og meget mere, til virksomheder og kantiner. Og identiteten skulle bygges fra grunden, så Clockwork fik lov til at være med helt fra scratch. Logodesign og emballagedesign De første skridt hed logodesign og navneproces, inklusive domænescreening. Firmaet blev døbt Mokkaffe, og en …
Nyt fra Clockwork om reklame, markedsføring, kommunikation
We Love WordPress
Der er løbet meget strøm gennem internettet, siden WordPress bare var et CMS-system til blogs. Det kan en del mere, og det er vores absolut foretrukne system på Clockwork, hvor vi har bygget en halv snes sites op på WordPress det seneste års tid…
VisitOdense turistbrochure 2019
Der er altid en særlig duft ved en nytrykt brochure, og en særlig glæde, når et stykke arbejde er blevet til færdigt resultat. Det gælder i endnu højere grad, når resultatet er en brochure for vores egen hjemby, Odense. 68 sider om destinationen Odense I eftersommeren ’18 fik vi opgaven at producere VisitOdenses store turistbrochure 2019. Disposition, tekst, layout….en god …
Kommunikationen og den offentlige mening
Sociale medier. Fake news. Mistillid til autoriteter. Alternativ informationssøgning. Der er mange nye udfordringer til offentlig kommunikation og holdningsbearbejdelse. Og det holder ikke at lukke øjnene for dem. En gruppe offentlige ledere i Offentligt Toplederforum satte i efteråret 2017 fokus på udfordringerne i et debatoplæg, hvor kommunikationsmiljøet er en del af de ledelsesmæssige udfordringer, der diskuteres – og ikke mindst …
Clockwork valgt som leverandør af kommunikation til Odense Kommune
Odense Kommune har efter en udbudsrunde valgt fem leverandører, der i de næste knap fire år skal levere kommunikationsydelser – fra grafisk udvikling til kampagner – til kommunen. Clockwork er en af de fem, der er kommet med i rammeaftalen. I en prækvalifikation blev otte af de ansøgende virksomheder valgt, og den endelige udvælgelse tog blandt andet udgangspunkt i cases …
Clockwork valgt som filmleverandør til Odense Kommune
Efter en grundig udbudsrunde har Odense Kommune valgt fem leverandører, der i de næste knap fire år skal levere informations- og markedsføringsvideoer til kommunen. Clockwork er én af de fem leverandører, der er kommet med i rammeaftalen. Udbudsprocessen foregik i to faser: En prækvalifikation og en endelig kvalifikation. I prækvalifikationen blev otte af de ansøgende virksomheder valgt til den endelige …
Færre stegte duer vil flyve på Facebook
Har du et brand, folk gerne vil tale med? Så har du sikkert oplevet en god gratis effekt, hvis du er god til at bruge Facebook. Nu har Facebook så varslet ændringer, der kan gøre det sværere og dyrere at nå ud med budskaber, tilbud og produkthistorier. Facebooks feed skal fremover vise flere historier fra dem, folk kender personligt – …
Hamburg Airport kategorivinder ved Summit Marketing Effectiveness Award
Clockworks femårige kampagne for Hamburg Airport har været effektiv – også sammenlignet med effektive kampagner fra hele verden. Det har Summit Marketing Effectiveness Award belønnet med en Best of Category Award i Integrated Consumer Campaign. Kampagnen for Hamburg Airport må dog dele værdigheden som kategorivinder i Integrated Campaign med en canadisk kampagne for byen Victoria i British Columbia – “Victoria …
EUs persondataforordning – nu skal ærmerne smøges op
Den nye markedsføringslov gælder fra 1. juli 2017. Men allerede nu skal markedsførere forberede sig på flere lovmæssige ændringer, når EUs persondataforordning træder i kraft den 25. maj 2018. Det er en forordning, der rummer stramninger af reglerne for, hvordan en virksomhed skal og må arbejde med personoplysninger. Det er en forordning, der skal tages alvorligt, for EU truer med …
Rivalisering som konkurrencefordel
Konkurrenter er noget, de fleste virksomheder gerne undgår. I hvert fald konflikten med konkurrenterne. Men ifølge en tysk rapport kan det faktisk være en spildt mulighed ikke at bruge rivalisering aktivt i markedsføringen. Rapporten hedder “Marketing, get ready to rumble: Why consumers appreciate brand rivalries”. Den er skrevet af Johannes Berendt og Sebastian Uhrich fra det tyske sportsuniversitet i Köln. …