Puff, sagde det. Hvis du havde produkter og services på din LinkedIn firmaside, så forsvandt de den 14. april. LinkedIn havde kun givet et par ugers frist, og tusinder af virksomheder rundt i verden sad med frustrationer og stækkede LinkedIn sider, uden de samme muligheder for leadgenerering. Men vi kan se begrænsninger. Eller vi kan se muligheder. Og LinkedIn tilbød …
Nyt fra Clockwork om reklame, markedsføring, kommunikation
Clockwork vinder Confrad Award
Clockwork Reklamebureau A/S vinder Confrad Award 2014. Den 12. og 13. juni var Jan Lindholm og Robert Rasmussen til medlemsmøde i det internationale bureausamarbejde Confrad. For Clockwork betød mødet i Warszawa både et bestyrelsesgenvalg og et fagligt skulderklap. Confrad er en veletableret organisation, der først så dagens lys i 1972. Men som frivilligt netværk af selvstændige bureauer er det også …
Kødfrie emballager til Daloon
I uge 25 blev to nye, sunde og kødfrie tilbud fra Daloon introduceret i de danske supermarkeder. Clockwork hjalp med emballageudvikling og lancering af Meatfree Nacho bøffer og Meatfree Grøntsagsbøffer, der hurtigt fik godt fat i frysediskene. Vegetarer er en væsentlig målgruppe En væsentlig målgruppe for produkterne er selvsagt da ca. 160.000 vegetariske danske forbrugere. Men de giver også alternative …
Fryserens Top-5
Musikkens Top-10 lister skifter hele tiden. Sådan er det ikke med hitlisten over de frosne fødevarer, danskerne kender. Her er det veletablerede brands, der holder fast i pladsen øverst på lystavlen, og Daloon ligger nr. 1. Det viser en ny rapport fra A&B Analyse. Frosne færdigretter er næppe det, der fylder mest i bevidstheden i danskernes hverdag. Det ligger næsten …
Markedsføring flytter flyrejser til Hamburg
I 2012 overvejede mindre end halvdelen af de aktive internationalt rejsende fra Syddanmark at flyve fra Hamburg. Nu er det mere end halvdelen, der har muligheden inde på lystavlen. En målrettet kampagne er begyndt at ændre billedet. I starten af 2013 indledte Hamburg Airport en målrettet indsats for at få syddanskere til at tænke Hamburg, når de tænker flyrejser. Resultaterne …
Kan din emballage snakke med forbrugeren?
Brands som engelske Innocent satte for alvor gang i trenden: En emballage kan godt bruge talesprog, og endda have humor. Emballagen er kommunikation, og det kan sagtens handle om mere en udråbsord og fakta. Men hvor går grænsen? En blogger på The Guardian er ved at være træt af snakkesaglighed på emballager – men holder hendes indvendinger i Danmark? Bananer …