Markedsføring af robotter: Tænk ud af klyngen

Robotter er fascinerende. Og ekspertisen er stor i den odenseanske robotklynge, der er blevet et erhvervseventyr. Men når robotterne skal markedsføres til verden udenfor, så er det vigtigt at tænke ud af klyngen…

Sigt rigtigt med lokale fødevarer

Markedet for lokale fødevarer er voksende: Målgrupper og potentiale er der – især hvis man indstiller sigtekornet rigtigt. Her kan en undersøgelse fra A&B Analyse hjælpe på vej.

Confrad sætter fod i Sydamerika

Det internationale bureausamarbejde Confrad har nu fået indgang til sydamerikanske markeder. Det spanske Confrad medlem AMT har nemlig indgået en strategisk alliance med sydamerikanske Central CTL…

Mokkaffe – Fra design til kommunikation

Kommunikationen for Mokkaffe er skabt helt fra grunden. Mokkaffe er stiftet af erfarne kaffefolk, der leverer kaffe, te og meget mere, til virksomheder og kantiner. Og identiteten skulle bygges fra grunden, så Clockwork fik lov til at være med helt fra scratch. De første skridt hed logodesign og navneproces, inklusive domænescreening. Firmaet blev døbt Mokkaffe, og en velduftende designlinje fandt …

We Love WordPress

Der er løbet meget strøm gennem internettet, siden WordPress bare var et CMS-system til blogs. Det kan en del mere, og det er vores absolut foretrukne system på Clockwork, hvor vi har bygget en halv snes sites op på WordPress det seneste års tid…

VisitOdense turistbrochure 2019

Der er altid en særlig duft ved en nytrykt brochure, og en særlig glæde, når et stykke arbejde er blevet til færdigt resultat. Det gælder i endnu højere grad, når resultatet er en brochure for vores egen hjemby, Odense. I eftersommeren ’18 fik vi opgaven at producere VisitOdenses store turistbrochure 2019. Disposition, tekst, layout….en god proces og et godt samarbejde …

Kommunikationen og den offentlige mening

Sociale medier. Fake news. Mistillid til autoriteter. Alternativ informationssøgning. Der er mange nye udfordringer til offentlig kommunikation og holdningsbearbejdelse. Og det holder ikke at lukke øjnene for dem. En gruppe offentlige ledere i Offentligt Toplederforum satte i efteråret 2017 fokus på udfordringerne i et debatoplæg, hvor kommunikationsmiljøet er en del af de ledelsesmæssige udfordringer, der diskuteres – og ikke mindst …

Clockwork valgt som leverandør af kommunikation til Odense Kommune

Odense Kommune har efter en udbudsrunde valgt fem leverandører, der i de næste knap fire år skal levere kommunikationsydelser – fra grafisk udvikling til kampagner – til kommunen. Clockwork er en af de fem, der er kommet med i rammeaftalen. I en prækvalifikation blev otte af de ansøgende virksomheder valgt, og den endelige udvælgelse tog blandt andet udgangspunkt i cases …