Fryserens Top-5
Musikkens Top-10 lister skifter hele tiden. Sådan er det ikke med hitlisten over de frosne fødevarer, danskerne kender. Her er det veletablerede brands, der holder fast i pladsen øverst på lystavlen, og Daloon ligger nr. 1. Det viser en ny rapport fra A&B Analyse. Frosne færdigretter er næppe det, der fylder mest i bevidstheden i danskernes hverdag. Det ligger næsten i begrebet: Det handler om at spare tid. Men når forbrugeren skal vælge i supermarkedets frysedisk, så betyder kendskabet alligevel meget. For man skal vælge hurtigt. Så tager man oftest det, man kender, og som man har det godt med. En rapport fra A&B Analyse, “Kampen om det hurtige aftenmåltid”, viser da også, at en meget stor del af de danske forbrugere kender topmærkerne, når de bliver spurgt. Her Top-5 listen, med kendskabet til de enkelte mærkers mest kendte enkelte produkter i procent.
1. Daloon – klassiske forårsruller 96,7 %
2. Mou – kødboller 94,7 %
3. Tulip – frikadeller 88,9 %
4. Steff Houlberg – brændende kærlighed 86,5 %
5. Findus – dagens 79,2 %
Erfarent team bag kampagnen
Clockworks Daloon-team har arbejdet med mærket i hele dette årtusind. Samme team har også skabt blandt andet tv-kampagner for Mou i årene 2008 til 2010.
Som full-service bureau besidder Clockwork idag alle de færdigheder og kompetencer, det kræver for at kunne levere en kvalificeret rådgivning, udvikling og eksekvering af brandingopgaver for både danske fødevarevirksomheder.
Vi har fokus på virksomhedens DNA, og vi ser hver enkelt indsats i forhold til helheden. Uanset om det er en delopgave, der skal løses, eller vi skal lægge helt nye spor i markedsføringen. Vi er et kreativt bureau, der tænker fordomsfrit i løsningen af hver enkelt kommunikationsopgave, og vores lange og brede erfaring sikrer en solid sammenhængskraft.
Har din virksomhed brug for hjælp til branding af din virksomhed?
Kontakt Jan Lindholm
+45 4016 1602
jan@clockwork.dk