Markedsføring flytter flyrejser til Hamburg
Hamburg Airport er ikke bare den fjerde største lufthavn i Tyskland. Den er også et glimrende alternativ til Kastrup, for danskere især i det vestlige og sydlige Danmark. Placeringen blot et par timer fra den danske grænser, med gode parkeringsmuligheder og direkte togforbindelse, fine faciliteter og ikke mindst gode priser lokkede.
I 2012 overvejede mindre end halvdelen af de aktive internationalt rejsende fra Syddanmark at flyve fra Hamburg. Nu er det mere end halvdelen, der har muligheden inde på lystavlen. En målrettet kampagne er begyndt at ændre billedet. I starten af 2013 indledte Hamburg Airport en målrettet indsats for at få syddanskere til at tænke Hamburg, når de tænker flyrejser. Resultaterne begynder at blive målbare. I 2012 rejste lidt mere end 130.000 danskere fra og til Hamburg Airport. I 2013 var tallet steget til 220.000.
A&B Analyse leverer analyseresultat
Tal fra A&B Analyse viser en stigning fra 40 til 43 % i antallet af respondenter i Syddanmark og Midtjylland, der overvejer Hamburg. Nok så væsentligt: Blandt de aktive rejsende (der har rejst internationalt de sidste to år) er tallet tippet forbi de 50 %, der tænker Hamburg, fra 48,8 til 53,3 %. Hamburg Airport har i starten valgt at koncentrere midlerne på dagbladsannoncer med fokus på Syddanmark og Midjylland. Først med annoncer med generelle budskaber og siden med mere taktiske annoncer, suppleret med PR. Nu evaluerer den tyske lufthavn på resultaterne – og overvejer hvordan den videre vej skal gå.
Clockwork udvikler markedsføring der flytter flyrejser
Kampagnen for Hamburg Airport er bygget på dybdegående analyser af både markedet og de rejsende. Analyse er vejen til indsigt og indsigt skaber stærke ideer. Clockwork Ringen©, tager os gennem alle relevante step i processen og sikrer både strategisk og kreativ sammenhængskraft.
Vi omsætter og forenkler indsigter og strategi til en kreativ platform. Vi skaber holdbare koncepter, der kan foldes ud i stærke ideer og budskaber med appel til vores målgrupper.
Har du brug for hjælp til at udvikle en kampagne, der kommer op at flyve og som flytter holdninger og mennesker?
Kontakt Jan Lindholm
+45 4016 1602
jan@clockwork.dk