
Vi skabte business-to-Business med visuel enkelhed for Rose Technology
Rose Technology A/S var en dansk elektronikvirksomhed, der skabte mange forskellige former for elektronikudvikling til kundernes produkter. Fra klimaanlæg til digitale P-skiver. Men printede kredsløb, kabler, connectors og andre elektroniske komponenter kunne godt virke komplicerede for selv virksomheder, og udbyttet svært at forklare.
Hvordan leverede man budskabet på en måde, der var både enkelt forståelig og klart differentierende? Det havde marketingafdelingen hos Rose Technology brug for indspark til, først og fremmest på et nyt website. Her kom Clockwork i Odense ind i billedet som reklamebureau til at skabe forståelig B2B kommunikation og grafisk design.
Clockwork forstår virksomheden, før vi markedsfører den
Vi valgte at sætte spot på Rose Technologys evne til kontekstforståelse – og værdien af at forstå opgaven, før man løser den. Rose Technology leverede ikke blot komponenter, men løsninger. Det tankesæt ligger ikke fjernt fra vores eget på Clockwork, når vi skaber markedsføring for business-to-business virksomheder.
Historien blev illustreret af et enkelt visuelt univers, hvor vi brugte de engagerede medarbejdere som aktører og tilførte en grafik, der viste indlevelsen og innovationen hos de kompetente medarbejdere. Og Rose Technology’s evne til at forklare løsningerne i dialog med kunderne i forskellige brancher.
I første omgang blev det kreative univers eksekveret på hjemmesiden, der var nemt opdaterbar i WordPress, overskuelig og naturligvis responsiv, så den fungerer på computerskærm, tablet og mobil. Det var startskuddet for en marketingindsats, der skulle positionere Rose Technology som en førende leverandør i elektonikbranchen, med stærk fokus på innovation og kvalitet.