
Zelected Cupcakes
At formidle en trend
Cupcakes stammer fra 1800-tallets USA. Pludselig fik de en opblomstring og blev til en trend, der også rullede ind over Danmark. Der er lige så mange opskrifter, som der er husmødre, men hvordan skulle en ny målgruppe gribe trenden, og gribe bageopgaven an?
Zelected Foods arbejder hele tiden på at gøre hverdagen lettere for den moderne forbruger. Og her var en mulighed for at gøre en trend tilgængelig for alle. Derfor valgte virksomheden i 2013 at udvikle en rigtig god opskrift på cupcakes, og lancere et færdigt bagemix til den.
Opskriften på en markedssucces var klar. Clockwork hjalp med at sætte produktet i søen. Eller rettere i butikkerne. Vi udviklede emballager og instore materialer og vi medvirkede til lanceringen i butikker og på nettet. Og produkterne fik ikke lov til at ligge længe på butikshylderne, før de var revet væk og var blevet til cupcakes ude i de danske hjem.
Populære cupcakes
Cupcakes er blevet populære, fordi de er nemme at lave og dekorere, og fordi de er en lille og overskuelig form for kage, som man nemt kan spise på farten. De er også lette at variere med forskellige smage og dekorationer, så man kan tilpasse dem til enhver lejlighed. Cupcakes er også blevet populære på grund af deres søde og farverige udseende, som gør dem velegnede til festlige lejligheder. Derudover er der også opstået en trend med “cupcake-bagerier”, hvor man kan købe lækre, hjemmelavede cupcakes. Alt dette har bidraget til cupcakes’ popularitet.