
Vi udviklede redaktionelt magasin for Social- og Sundhedsskolen Fyn
Social- og Sundhedsskolen Fyn havde et årsskrift. Og en udfordring. Skolen havde behov for årsskriftet til at kommunikere med eksterne samarbejdspartnere og til at skabe stolthed internt i organisationen. Skolen ville også gerne bruge årsskriftet til at tiltrække og fastholde elever.
Løsningen på den kommunikationsopgave blev at ændre årsskriftet til et moderne magasin, udviklet på reklamebureauet Clockwork i Odense. Det grafiske design blev gjort mere læsbart og mere appellerende til en ung målgruppe, uden at blive poppet.
Magasinet skulle samtidig fastholde den gode tradition med at vise glimt fra skolens hverdag. Af det kom magasinets navn.
Glimt – nutidigt design og redaktionel tekst
Det blev til Magasinet Glimt. Vi tog det bedste fra årsskriftet, med de interessante nedslag i skolens aktiviteter, på fuldtidsuddannelserne og de korte kurser, og samarbejder med sundheds- og socialinstitutioner i regionen, og læringsmuligheder og kontakt med arbejdsmarkedet gennem ikke mindst praktikpladser, og gjorde det til interessant indhold.
Det krydrede vi så med personlige personlige testimonial historier om eleverne, der kunne sætte konkrete ord på den stærke fokus på praktisk læring. Det var historier kommende elever kunne spejle sig i.
Bureauets tekstforfatter samarbejdede med skolen om at udvælge og udvikle redaktionelt content til magasinet, lavede interviews og skrev historierne i en journalistisk og læsevenlig form.
Glimt blev produceret som et trykt magasin, og det blev samtidig lagt op på skolens hjemmeside i en online udgave.