
Instore madmagasiner virkede effektivt for Zelected Foods
Zelected Foods er leverer fødevareprodukter, der skaber madglæde i mange danske køkkener. Fra krydderier, saucer, pestoer, oliven og olier over desserter og the til pasta og bageprodukter. Men i grunden er det en B2B virksomhed, der handler med detailkæder. Hvordan kommunikerer man så løbende med forbrugeren?
Zelected Foods har masser af spændende information, inspiration og ideer, lækre opskrifter og tip til anretninger og kulinariske oplevelser - der fortjener både mere grundig og varig præsentation og en større målgruppe end inspiration på Facebook – selv om det også er et godt medie for fødevaremarkedsføring, med ganske mange følgere for Zelected Foods.
Sammen med Clockwork Reklamebureau i Odense blev svaret fundet: Et gratis magasin i detailhandlen. Pure Food Fashion inspirerede til spændende brug af produkterne Zelected Foods’ sortiment. Fødevaremagasiner findes i mange former, men Pure Food Fashion fokuserede på gøre køkkenlivet nemmere og sjovere for forbrugeren.
Først og fremmest havde magasinerne fokus på lækre madopskrifter og forslag til brug og servering, præsenteret i et appetitligt grafisk design med appellerende madfotos. Og med aktualitet i sæsonerne.
God respons og mere hyldeplads
Det gav respons. Oplaget på Pure Food Fashion magasinet voksede på kun ét år fra 15.000 til 100.000 eksemplarer. Magasinet blev distribueret både instore i detailhandlens butikker og som indstik i livsstilsmagasiner,
Ikke mindst gav Pure Food Fashion mere hyldeplads til Zelected Foods produkter. Og Zelected Foods har fået en direkte mulighed for at inspirere og gå i dialog med forbrugeren.