3F kampagne sikrede medlemmer til fagforening
3F er Danmarks største fagforening og står for Fagligt Fælles Forbund. Det er et fagforbund, der organiserer både ufaglærte og erhvervsuddannede lønmodtagere med cirka 265.000 medlemmer fordelt over 64 lokale afdelinger. 3F er et fællesskab, der sikrer medlemmernes rettigheder, og giver medlemmer mulighed for at få indflydelse på udviklingen på arbejdsmarkedet og på eget liv. 3F har 4 centrale mål: Fuld beskæftigelse, et rummeligt arbejdsmarked, et sikkert arbejdsmiljø og uddannelse til alle.
I 2012 hentede 3F over 2 mia. kroner ind i erstatninger til medlemmer, der var ramt af arbejdsulykker, uretsmæssige fyringer og lignende. 3F er Danmarks største fagforening, der repræsenterer flere hundrede tusinde medlemmer inden for en række forskellige brancher.
Alligevel valgte nogen medlemmer at spare få hundrede kroner i månedligt kontingent ved at rykke til fagforeninger, der ikke kunne dokumentere samme sikkerhed for medlemmerne. Det ville 3F gøre noget ved – og gerne i direkte sammenligning med, hvad konkurrerende fagforeninger og a-kasser kunne præstere.
Hvad der er sparet er ikke tjent
Clockwork i Odense havde allerede løst flere opgaver som reklamebureau for 3F. Til denne kampagne udviklede vi sloganet “Hvad der er sparet er ikke tjent” for 3F. Og historierne stod i kø, når vi skulle fortælle om, hvad lidt billigere kontingent kunne koste den enkelte i sidste ende.
Budskabet blev eksekveret i en række testimonial-historier fra det virkelige liv. Sammen med 3F castede vi mennesker, der faktisk havde prøvet forskellen. De fortalte om, hvordan 3F havde hjulpet, hvor konkurrende fagforeninger ikke kunne give samme støtte.
Kampagnen blev foldet ud en serie landsdækkende radiospots og webfilm, der blev brugt til online marketing og som SoMe videoer. De blev bakket op af webbannere med link til landingpage.
Historierne var enkle, troværdige og menneskelige og redigeret ind til benet, så de stod kort og klart – men stadig ægte engagerende, som for eksempel Janniks historie øverst på siden lagde op til.
Clockwork udvikler og eksekverer kampagner
Som full-service reklamebureau besidder vi alle de nøglekompetencer, det kræver at levere kvalificeret rådgivning, udvikling og eksekvering af kommunikationsopgaver for små og mellemstore private og offentlige virksomheder. Vi har fokus på virksomhedens DNA, og vi ser hver enkelt indsats i forhold til helheden. Uanset om det er en delopgave, der skal løses, eller vi skal lægge helt nye spor i markedsføringen. Her er en række af vores vigtigste kompetencer.