Test dit emballagedesign før du spilder penge

Del denne:

Det tager kun få sekunder. Så har forbrugeren dømt emballagen. Fanger den, og siger den det rigtige, så er muligheden for at ende i indkøbskurven rigtig god. Gør den ikke, så kan måneders emballageudvikling og produktion være spildt. Så lad dommen falde i en prætest, i stedet for på butikshylden.

Effectscore er en enkel analyse, en crashtest, der til en overkommelig pris tester emballagedesigns – med forbrugerøjne – på de vigtigste parametre. Da analysen allerede er gennemført mange gange, kan Effectscore benchmarke med andre produkter i samme kategori. Analysen giver derfor et billede af, hvordan emballagen vil klare sig, inden den går ind på scenen i butikken.

Analysen er udviklet i et samarbejde mellem Clockwork og A&B Analyse. Clockwork har i et par årtier udviklet emballager til en række af Danmarks mest kendte fødevarebrands. A&B Analyse har lige så længe testet emballagedesigns på mange niveauer. Effectscore analyserne gennemføres af A&B Analyse