Nordfyn – mere Fyn
At gøre borgere til ambassadører
De fleste nordfynboer er rigtig glade for Nordfyn. De synes, at det er et godt sted at bo. Folk fra andre dele af Fyn har ofte en knap så positiv opfattelse. Så da Clockwork vandt opgaven at få flere til at flytte til Nordfyns Kommune, så handlede det også om at flytte fordomme. Og hvem er bedre til det end nordfynboerne selv?
Derfor valgte vi sammen med Nordfyns Kommune at bruge borgerne som ambassadører i kommunikationen. Målgruppen – de potentielle tilflyttere – blev efter grundige analyser ikke defineret som en bestemt alder eller indkomst, men som mennesker i en bestemt situation: Den som er på vej til at stifte familie. Uanset om det er førstegangsforældre eller en sammenbragt familie, så Nordfyn rigtig meget at byde på.
Det blev til en kampagne med nordfynske borgere som skuespillere og modeller. Med en emotionel indgang i tv-reklamer og outdoor, og online på webbannere. Og med et indbydende nyt website, merefyn.dk, til at give potentielle tilflyttere de mere dybdegående argumenter. De nordfynske borgere blev samtidig involveret gennem en direct mail og på facebook-siden Nordfyn.