Clockwork Ringen©
Indsigt skaber stærke ideer og målbare resultater
Der er ingen vej uden om indsigt. Ikke hvis din historie skal være den, kunden accepterer, involverer sig i og fortæller videre.
Clockwork Ringen er et strategisk værktøj. Det sikrer, at du kommer hele vejen rundt om virksomheden, produktet, markedet og kunden. På den måde kan vi finde de rigtige indsigter, definere de rigtige målsætninger og give den kreative udvikling et stærkt afsæt.
Modellen er ikke statisk. Det er en dynamisk metode med mange værktøjer. Vi tilpasser processen til hver kunde og hvert marked, og bygger et holdbart fundament for markedsføringen, uafhængigt af medier og platforme.


Hvordan ser markedet ud, hvor stærkt står I? Hvordan tænker målgruppen, og hvad mener de om jer? Forudsætningen for at komme videre, er at vide, hvor I står. Derfor starter vi med at analysere udgangspunktet.
Får I et knus eller en lussing, når I træder ind i kundens verden?
Vi har udviklet en kasse af værktøjer og analysemetoder, så vi kan afdække kategorien og konkurrenterne, udviklingen på markedet, kundernes adfærd og holdninger, jeres personlighed og kommunikationsmiljø.
Og vi snuser til jeres virkelighed, så vi får den ind under huden.
Det giver bedre og mere vedkommende kommunikation.


Hvorfor står I, hvor I står? Indsigter bliver først til reel værdi, når vi i Clockwork Ringen fortolker og filtrerer dem rigtigt.
Derfor identificerer vi, hvilke opdagelser, der er brugbare, og hvilke der er kritisk vigtige. Og vi klarlægger og forklarer de forbindelser, der kan være mellem informationer fra analysefasen.
På den måde får vi en konstruktiv vurdering af relationen til kunderne, på deres præmisser. Og vi får en klar idé om, hvordan vi kan komme videre, og hvilken vej I kan gå på markedet. Ønskeligt og realistisk. Vi sætter os mål.


Hvorfor skal kunden handle med jer? Det skal stå lysende klart, ikke bare for jer, men i høj grad for kunden. Og klarhed betyder enkelhed.
Vi skal ind til kernen af værdierne. Både de værdier, I arbejder efter, og de værdier, I skaber for kunderne, materielle og immaterielle. Her har vi både værktøjer og arbejdsprocesser, der hjælper os på vej.
I krydsfeltet mellem jeres tilbud og kundernes ønsker og behov findes den forretningsidé, der skaber jeres berettigelse på markedet.
Her ligger det løfte, I skal give jeres kunder. Det løfte skal formuleres i én sætning, så kunden kan se “hvad er der i det for mig”.


I har ikke givet kunderne jeres løfte, når I siger det. Løftet er først afleveret, når kunden har modtaget og forstået det. Det stiller krav til kommunikationen, og her gør kreativiteten en afgørende forskel.
Derfor skal det kreative arbejde have et stærkt afsæt. Løftet skal oversættes til et kreativt koncept, en storyline, der dramatiserer løftet ønskværdigt, troværdigt og unikt. Som inspirerer, overrasker og rummer mange ideer og eksekveringer, relevante og indlevende i kundens verden. Og hvis særkende kan leve på mange medieplatforme.
Når konceptet bliver et pumpende kreativt hjerte i kommunikationen, så skaber det en klar positionering og en single-minded respons fra kunden.


Vi skal tale klart og relevant til kunden. Og vi skal tale på det rigtige tidspunkt og det rigtige sted, der hvor vi bedst muligt får kunden i tale. Det skal den effektive kommunikationsplan hjælpe os med.
I nutidens og fremtidens fragmenterede mediebillede har vi et utal af muligheder, i traditionelle og utraditionelle medier, offline og online. Derfor er det vigtigt ikke kun at tænke medieplanen i statistiske målgrupper og kontaktpriser. Kampagnen skal tænkes som et sammenhængende flow, hvor elementer og medier skaber synergi og forstærker historien.
Derfor er mediestrategien også en kreativ øvelse. Historien og ideerne påvirker medievalget, og mediet kan være en idé og et budskab i sig selv. Vi skal have den højst mulige kurs for hver mediekrone, så vi får det største udbytte af investeringen.


Hvad har vi forandret? Hvor meget har vi flyttet?
Varer, holdninger, præferencer? Nu er det tid til eftersyn.
Nåede vi målene? Kom vi derhen, vi ville?
Vi måler både bløde og hårde resultater. På holdninger i målgruppen, på opfattelsen af jeres virksomhed og løfte. Og på hvordan vi har performet for virksomheden. I form af salg og andre målbare parametre.
Eftersynet skal vi bruge til at blive klogere.
Hvad gik godt, og hvad kan vi gøre bedre? Nu kan vi sætte nye mål, og finde nye muligheder. Ringen er sluttet, vi begynder en ny runde
- men med et nyt udgangspunkt.
