Behov, målgrupper og emballager

Målgruppen er død, lyder det bombastisk fra nogen markedsføringsfolk. Ganske vist er rygtet om målgruppens bortgang nok temmelig overdrevet, men den bliver mere og mere fragmenteret, og sværere og sværere at definere præcist. De samme forbrugere flytter sig fra den ene gruppe til den anden, afhængigt af situation. Danmarks Statistik definerer for eksempel 37 forskellige former for familier. Derfor taler …

Nyt website til Winther

Clockwork har i flere år produceret kataloger for Winther og søsterbrandet Gonge og deres Learning by moving produkter, henvendt til børneinstitutioner i hele verden. Nu er konceptet også gået online på et website, a-winther.com, der rummer både en Winther og en Gonge sektion, foruden generel information om virksomheden. Sitet præsenterer de mange Winther og Gonge produkter, der bringer børn i …

Vores netværk på nettet

Confrad International Communication Alliance er vores internationale netværk. Det har fået ny tilstedeværelse på nettet med et nyt website, skabt af Clockwork. Confrad er selvstændige reklamebureauer i mere end et dusin lande på tre kontinenter. Samarbejdet mellem bureauerne skulle kommunikeres i et fælles website, som vi påtog os at producere. Det er blevet til et site, der enkelt, klart og …

Det har regnet med priser

Mens solen skinnede højt over Danmark, fik vi sommerregn hos Clockwork. Det var dejligt, for det regnede med internationale awards. Før sommerferien blev det til tre bronze Telly Awards i USA. De to faldt for Specialefterskolen, én for forårets regionale tv-kampagne, og én for sidste efterårs online film, som kørte på Be On. Den tredje var for Daloon (online filmen Bordfodbold). …

Bruger du mulighederne på din LinkedIn firmaside?

Puff, sagde det. Hvis du havde produkter og services på din LinkedIn firmaside, så forsvandt de den 14. april. LinkedIn havde kun givet et par ugers frist, og tusinder af virksomheder rundt i verden sad med frustrationer og stækkede LinkedIn sider, uden de samme muligheder for leadgenerering. Men vi kan se begrænsninger. Eller vi kan se muligheder. Og LinkedIn tilbød …

Nyt website for Rose Technology A/S

Hvordan gør vi et kompliceret produkt til et enkelt budskab. Det var kernen i opgaven, da Rose Technology i Sønderborg bad os om at bygge et nyt website. Rose Technlogy beskæftiger sig med elektronikudvikling, og som regel med løsninger, der skal fungere indlejret i kundernes produkter. Det vil sige, at Rose Technology arbejder i kundernes verden, og i en ny …

Clockwork vinder Confrad Award

Den 12. og 13. juni var Jan Lindholm og Robert Rasmussen til medlemsmøde i det internationale bureausamarbejde Confrad. For Clockwork betød mødet i Warszawa både et bestyrelsesgenvalg og et fagligt skulderklap. Confrad er en veletableret organisation, der først så dagens lys i 1972. Men som frivilligt netværk af selvstændige bureauer er det også en dynamisk størrelse. På mødet i Warszawa …

Kødfrie emballager til Daloon

I uge 25 blev to nye, sunde og kødfrie tilbud fra Daloon introduceret i de danske supermarkeder. Clockwork hjalp med emballageudvikling og lancering af Meatfree Nacho bøffer og Meatfree Grøntsagsbøffer, der hurtigt fik godt fat i frysediskene. En væsentlig målgruppe for produkterne er selvsagt da ca. 160.000 vegetariske danske forbrugere. Men de giver også alternative muligheder til bordet hos de …

Fryserens Top-5

Musikkens Top-10 lister skifter hele tiden. Sådan er det ikke med hitlisten over de frosne fødevarer, danskerne kender. Her er det veletablerede brands, der holder fast i pladsen øverst på lystavlen, og Daloon ligger nr. 1. Det viser en ny rapport fra A&B Analyse. Frosne færdigretter er næppe det, der fylder mest i bevidstheden i danskernes hverdag. Det ligger næsten …

Markedsføring flytter flyrejser til Hamburg

I 2012 overvejede mindre end halvdelen af de aktive internationalt rejsende fra Syddanmark at flyve fra Hamburg. Nu er det mere end halvdelen, der har muligheden inde på lystavlen. En målrettet kampagne er begyndt at ændre billedet. I starten af 2013 indledte Hamburg Airport en målrettet indsats for at få syddanskere til at tænke Hamburg, når de tænker flyrejser. Resultaterne …