Kødfrie emballager til Daloon

I uge 25 blev to nye, sunde og kødfrie tilbud fra Daloon introduceret i de danske supermarkeder. Clockwork hjalp med emballageudvikling og lancering af Meatfree Nacho bøffer og Meatfree Grøntsagsbøffer, der hurtigt fik godt fat i frysediskene. En væsentlig målgruppe for produkterne er selvsagt da ca. 160.000 vegetariske danske forbrugere. Men de giver også alternative muligheder til bordet hos de …

Fryserens Top-5

Musikkens Top-10 lister skifter hele tiden. Sådan er det ikke med hitlisten over de frosne fødevarer, danskerne kender. Her er det veletablerede brands, der holder fast i pladsen øverst på lystavlen, og Daloon ligger nr. 1. Det viser en ny rapport fra A&B Analyse. Frosne færdigretter er næppe det, der fylder mest i bevidstheden i danskernes hverdag. Det ligger næsten …

Markedsføring flytter flyrejser til Hamburg

I 2012 overvejede mindre end halvdelen af de aktive internationalt rejsende fra Syddanmark at flyve fra Hamburg. Nu er det mere end halvdelen, der har muligheden inde på lystavlen. En målrettet kampagne er begyndt at ændre billedet. I starten af 2013 indledte Hamburg Airport en målrettet indsats for at få syddanskere til at tænke Hamburg, når de tænker flyrejser. Resultaterne …

Kan din emballage snakke med forbrugeren?

Brands som engelske Innocent satte for alvor gang i trenden: En emballage kan godt bruge talesprog, og endda have humor. Emballagen er kommunikation, og det kan sagtens handle om mere en udråbsord og fakta. Men hvor går grænsen? En blogger på The Guardian er ved at være træt af snakkesaglighed på emballager – men holder hendes indvendinger i Danmark? Bananer …