Clockwork med i europæisk kampagne

Clockwork har det seneste års tid haft fingrene med i tre internationale pitches sammen med partnerne i bureaunetværket Confrad. Den ene blev vundet, så nu er vi i gang med opgaver på en EU-støttet europæisk kampagne for lammekød. Confrads oplæg til kampagnen blev præsenteret i 2014 i Paris, efter en proces på tværs af grænserne, og med et betydeligt tidspres. …

Nyt website for Dansk Generationsskifte

Dansk Generationsskifte A/S har fået virksomhedens website ført ind i en ny generation. Clockwork har eksekveret. Dansk Generationsskifte har gennem mere end 10 år været et kraftcenter for generationsskifter i danske virksomheder, og bidraget til at forny ledelse og forretning i disse virksomheder. Nu kom turen så til Dansk Generationsskiftes eget website, som er gjort responsivt og på andre måder …

Endnu en award til Daloontid film

For syvende gang er online filmkampagnen Daloontid blevet belønnet ved en international pris. Denne gang er det filmen Daloontid Sang, der får sølv ved Davey Awards i USA. Tidligere har kampagnen hentet priser ved Telly Awards, Creativity Awards, Summit International, Marcom Awards, Hermes Awards og Videographer Awards. Juryen ved Davey Awards kommer fra Academy of Interactive and Visual Arts (AIVA), …

En tidlig glædelig jul med Midtfyns Bryghus

De første paller er rullet ud fra Midtfyns Bryghus, så julen er på vej ud i Coop. Smagsudvikler Claus Holm har skabt to nye juleøl, og Clockwork har designet etiketterne. De to Holm øl, som Midtfyns Bryghus har brygget med hjælp fra Claus Holm, hedder Santa Claus Ale og Wheat Christmas. Santa Claus Ale er en ravfarvet belgisk Dubbel med …

En grafisk myte bliver skudt i foden

Det er én af den grafiske branches mest sejlivede dogmer: Skrifter med fødder er mere læsbare end skrifter uden fødder. Ny forskning afliver (måske) dogmet. Det er én af verdens førende forskere i typografi, PhD Ole Lund, førsteamanuensis ved den norske Højskole i Gjøvik, der i en doktorafhandling påviser væsentlige mangler ved mange af de studier, der har udråbt skrifter …

Amerikansk hæder til nordfynsk kampagne

For andet år i træk er arbejde fra Clockwork blevet hædret ved den amerikanske Videographer Awards. Denne gang blev det til to priser for et tv-spot for Nordfyns Kommune. I kategorien Public Service Kampagne fik filmen den fineste pris, Award of Excellence, mens det i kategorien Original Musik blev til en Award of Distinction. Du kan se filmen her.

VEU vinder igen

For anden gang på et par uger har VEU-center Fyn vundet en kreativ pris. Denne gang blev det til bronze ved Summit Creative Award i USA for en ambient kampagne. Summit Creative Award havde i år deltagelse af omkring 5000 kreative arbejder fra 23 lande, og den internationale jury var sat sammen af repræsentanter fra en lang række bureauer verden …

Ny kampagne for Nordfyns Kommune

Omkring nytår vandt Clockwork en bureaukonkurrence om opgaven, der handlede om at markedsføre Nordfyn som en god kommune at bo i. Nu er et tv-spot så gået i luften på TV2 Fyn, som en del af kampagnen. Spottet tager udgangspunkt i én af kampagnens vigtigste indsigter: At de fleste nordfynboer er rigtig glade for Nordfyn, selv om folk fra andre …

Tal din sag med Vimobil

Hos det nye teleselskab Vimobil kan du støtte en god sag, når du taler i telefon – uden at det koster ekstra. Clockwork har leveret logo, design, kreativt koncept og indhold, blandt andet til Vimobil websitet, der netop er gået i luften. Vimobil er et mobilbrand på TDCs net. Det giver brugerne mulighed for at donere en fast del af …

Tre Creativity Awards til Clockwork

Én sølv og to bronze. Det blev resultatet af tre indsendelser til årets “Creativity Media & Interactive Design Awards”. Daloon får to statuetter, VEU-center Fyn får én. De to awards til Daloon er en sølv for Daloontid Bordfodbold, og en bronze for Daloontid Sang. Og det er langt fra de første priser til Daloontids kampagnen, der tidligere er præmieret ved …