Markedsføring flytter flyrejser til Hamburg

Del denne:

I 2012 overvejede mindre end halvdelen af de aktive internationalt rejsende fra Syddanmark at flyve fra Hamburg. Nu er det mere end halvdelen, der har muligheden inde på lystavlen. En målrettet kampagne er begyndt at ændre billedet. I starten af 2013 indledte Hamburg Airport en målrettet indsats for at få syddanskere til at tænke Hamburg, når de tænker flyrejser. Resultaterne begynder at blive målbare. I 2012 rejste lidt mere end 130.000 danskere fra og til Hamburg Airport. I 2013 var tallet steget til 220.000.

Tal fra A&B Analyse viser en stigning fra 40 til 43 % i antallet af respondenter i Syddanmark og Midtjylland, der overvejer Hamburg. Nok så væsentligt: Blandt de aktive rejsende (der har rejst internationalt de sidste to år) er tallet tippet forbi de 50 %, der tænker Hamburg, fra 48,8 til 53,3 %. Hamburg Airport har i starten valgt at koncentrere midlerne på dagbladsannoncer med fokus på Syddanmark og Midjylland. Først med annoncer med generelle budskaber og siden med mere taktiske annoncer, suppleret med PR. Nu evaluerer den tyske lufthavn på resultaterne – og overvejer hvordan den videre vej skal gå.