Hamburg Airport i luften med taktisk kampagne

Hamburg Airport i luften med taktisk kampagne

Hamburg Airport sparker 2015 i gang med en taktisk kampagne med print og online, henvendt til syddanskere.

Lufthavnen har allerede godt fat i det danske rejsefolk, og denne gang er det spændende rejsemål og lavprisselskaber med base i Hamburg, der skal sende danske rejsende afsted via Hamburg.

Hamburg Airport er den fjerde største lufthavn i Tyskland, men er for danskere i det vestlige og sydlige Danmark, er den også et rigtig godt alternativ til Kastrup. Hamburg Airport ligger blot et par timer fra den danske grænser, har direkte togforbindelse og gode parkeringsmuligheder. Derfor tilbyder flere lavprisselskaber flere og mere eksotiske og spændende rejsedestinationer via Hamburg Airport.

Ligevægt mellem printannoncer og online bannerannoncer

Kampagnen har stort set ligevægt mellem printannoncer og online bannerannoncer. De sidste kører i både traditionelle format og det såkaldte triumfbueformat, der udnytter siderne på skærmen. Grafisk følger kampagnen de mere brandingorienterede kampagner, Clockwork tidligere har produceret for Hamburg Airport, så vi bærer brandværdien over i den taktiske indsats.

Indsatsen ser iøvrigt ud til at virke rigtig godt. Antallet af danske passagerer satte ny rekord i 2014, hvor 250.000 danskere fløj fra lufthavnen. Det er en stigning på 13,5 % i forhold til 2013.

Clockwork udvikler markedsføring der flytter flyrejser

Clockwork er et full-service bureau, hvor kreativitet og konceptudvikling  er ​​bureauets kernekompetencer. Som kreativt digitalt bureau er kreativitet og evnen til at kunne forenkle det komplekse uden at forsimple, noget af det vigtigste der ligger øverst i vores værktøjskasse. Vi forenkler indsigter og omsætter strategi til en kreativ platform. Vi skaber holdbare koncepter, der kan foldes ud i stærke ideer og budskaber der appellerer til målgruppen og  differentierer sig på markedet.

Vi er et kreativt bureau, der tænker fordomsfrit i løsningen af hver enkelt kommunikationsopgave, og vores lange og brede erfaring sikrer samtidig en solid sammenhængskraft. Vi tænker altid budskaber ind i målgruppens hverdag og sammen med digitale muligheder. Kampagnen for Hamburg Airport er bygget på dybdegående analyser af både markedet og de rejsende. Analyse er vejen til indsigt og indsigt skaber stærke ideer. Clockwork Ringen©, tager os gennem alle relevante step i processen og sikrer både strategisk og kreativ sammenhængskraft. Hos Clockwork har vi fokus på virksomhedens DNA, og vi ser hver enkelt indsats i forhold til helheden. Uanset om det er en specifik opgave, der skal løses, eller vi skal lægge helt nye spor i markedsføringen.

Jan Lindholm Clockwork Reklamebureau Odense

Har du brug for hjælp til at udvikle kampagner, der flytter holdninger og mennesker?

Kontakt Jan Lindholm
+45 4016 1602
jan@clockwork.dk

Del videre