Daloon Classic emballagedesign

Fryserens Top-5

Del denne

Musikkens Top-10 lister skifter hele tiden. Sådan er det ikke med hitlisten over de frosne fødevarer, danskerne kender. Her er det veletablerede brands, der holder fast i pladsen øverst på lystavlen, og Daloon ligger nr. 1. Det viser en ny rapport fra A&B Analyse. Frosne færdigretter er næppe det, der fylder mest i bevidstheden i danskernes hverdag. Det ligger næsten i begrebet: Det handler om at spare tid. Men når forbrugeren skal vælge i supermarkedets frysedisk, så betyder kendskabet alligevel meget. For man skal vælge hurtigt. Så tager man oftest det, man kender, og som man har det godt med. En rapport fra A&B Analyse, “Kampen om det hurtige aftenmåltid”, viser da også, at en meget stor del af de danske forbrugere kender topmærkerne, når de bliver spurgt. Her Top-5 listen, med kendskabet til de enkelte mærkers mest kendte enkelte produkter i procent.

1. Daloon – klassiske forårsruller 96,7 %
2. Mou – kødboller 94,7 %
3. Tulip – frikadeller 88,9 %
4. Steff Houlberg – brændende kærlighed 86,5 %
5. Findus – dagens 79,2 %

Erfarent team bag kampagnen

Clockworks Daloon-team har arbejdet med mærket i hele dette årtusind. Samme team har også skabt blandt andet tv-kampagner for Mou i årene 2008 til 2010.