Clockwork udvikler digitalt ankerpunkt for Beskæftigelsesalliancen

Del denne:

Beskæftigelsesalliancen er et forum, der arbejder for at øge beskæftigelsen i Odense. Forummet består af virksomheder, a-kasser og fagforeninger, uddannelsesinstitutioner og Odense Kommune, og i foråret 2020 blev opgaven at skabe et digitalt ankerpunkt for alliancen sendt i udbud.

Clockwork vandt opgaven at skabe websitet, der blev udviklet i løbet af forsommeren, på baggrund af det præsenterede oplæg. Her havde Clockwork lagt vægt på et par fokuspunkter, udover det indhold der var specificeret i udbuddet.

“Farverne var en opgave fra start. Alliancens logo består af fire farver, der symboliserer de fire typer deltagere. Som primærfarver på sitet ville de imidlertid blive rigeligt meget Palles Tivoli. Derfor valgte vi at bruge dem, men dæmpe dem, så udtrykket blev seriøst og professionelt… og samtidig lyst og venligt,” siger Jan Lindholm fra Clockwork.

Tilgængelighed og visuelt udtryk
Et andet fokuspunkt var delbarhed, på så mange platforme som muligt, fra mails til sociale medier, budskaber kan formidles så mange steder som muligt, med udgangspunkt i det digitale ankerpunkt. Det indebærer også tilgængelighed, så sitet opfylder EUs krav til offentlige websites. 

“Tilgængelighed handler efter vores mening også om visualitet. Derfor rummer sitet meget kommunikerende visuelt indhold, der støtter budskaberne. Det inkluderer video, både en indledende headervideo og delbare testimonials med centrale aktører,” fortæller Jan Lindholm.

Sitet skulle ikke blot være et talerør for aktører, der allerede var med. Det skulle også motivere nye aktører, og opfordre til at deltage. Derfor er der tydelige call-to-actions rundt på sitet. Du kan se, om det er noget for dig på: beskaeftigelsesalliancen.dk